فلیک یا فلیپ چیست

فلیک(flick)(همان فلیپ (flip) است )ضربه ای است که در مقابل توپ کوتاه و پشت تور حریف زده می شود،فلیک بیشتر با استفاده از حرکت سریع مچ و ساعد زده میشود و ممکن است که پیچ روی کم و زیاد داشته باشد.

فلیپ تکنیکی حمله ای و ناگهانیست که برای حمله روی توپهای کوتاهی که در هر قسمت از میز قرار دارند و بیشتر با فورهند،استفاده میشود. این تکنیک را در مقابل هر پیچی میتوان انجام داد و صد البته نیاز به تمرین مداوم برای کسب مهارت در آن است. نحوه اجرای این تکنیک بدین صورت است که ابتدا با توجه به فاصله توپ ، نخست به آن نزدبک شده،سپس به توپ در نقط اوج و حتی قبل از اوج برای مراحل پیشرفته (برای توپهای با پیچ زیر با صفحه راکت مقداری باز و برای سایر پیچها با زاویه راکت بسته )به توپ ضربه وارد میکنیم.قسمت بیشتر نیرو توسط مچ ، و مقدار نیروی کمتر توسط ساعد و سپس بازو بکار میرود.پس از اجرا باید مجددا در حالت آماده قرار گرفت.نکته بسیار مهم اینکه بازیکنان سطح بالا که از آمادگی بالای جسمانی برخوردارند به عنوان یکی از تاکتیکهای بازی ،این امکان را به حریف داده که روی توپ آنها ضربه فلیپ ،اجرا گشته تا بدین نحو با بیرون رفتن توپ از میزشان ، (بخاطر فلیپ حریف)حمله قوی را روی آن انجام دهند.

لیفت چیست؟

لیفت(lift):منظور از لیفت بلند کردن توپ در حال افتادن می باشد که ممکن است به صورت پاس بلند یا لوپ در مقابل توپ در حال افتادن باشد. لیفت به معنای بالا بردن و همراهی توپ به سمت بالاست . به صورت کلی ضربه ایست (بک هند)شبیه به کانتر لوپ که از داخل میز نواخته میشود . بیشتر برای دریافت سرویس های کوتاه یا پوش کوتاه استفاده می شود . از نکات مهم این ضربه بالا آمدن آرنج – خم شدن مچ به داخل و حرکت ساعد به صورت پاندولی است این تکنیک با توجه به پیشرفت کنونی این رشته کاربرد فنی خاصی نداشته و پرداختن به آن با وجود سایر تکنیکهای کاربردی تنیس روی میز قابل ذکر نیست.

دراپ شات چیست؟

دراپ شات یکی از تکنیکهای کاربردی تنیس روی میز است که از دو کلمه دراپ به معنای (قطره، چکه)و شات به معنای (ضربه)تشکیل شده است.این تکنیک غالبا در دو حالت بیشترین استفاده را دارد.


خانه‌ای عجیب و ساخته شده از توپ پینگ پنگ

خانه‌ای عجیب و ساخته شده از توپ پینگ پنگ
مالک یک آپارتمان کوچک خانه خود را به شکلی غیر متعارف تزئین کرده است که این شیوه عجیب تزئینی از علاقه بیش از حد وی به ورزش پینگ پنگ آب می خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این فرد که خود در یک شرکت معماری داخلی کار می کند به شدت به بازی پینگ پنگ علاقمند است و از این رو تصمیم گرفته آپارتمان کوچک خود را که تنها برای خواب و نگهداری از وسایلش از آن استفاده می کند با استفاده از 25 هزار توپ پینگ پنگ تزئین کند.

  
ادامه مطلب ...