مراحل سه گانه بکهند

اجراء ضربهٔ بک‌هند به‌علت استفاده از چرخش مچ دست که حول ساعد انجام مى‌شود و همچین حرکت کمتر بدن (به‌علت عدم نیاز به چرخش کمر)، آسان‌تر از ضربهٔ فورهند است (شکل زیر).

  آبکهند

      

ادامه مطلب ...

حمله به نقطه بی باز گشت

حمله به نقطه بی بازگشت زمانیکه شما در حمله های سنگین خود با پاسخ حریف روبرو می شوید.آیا حمله های شما ضعیف بوده یا حریف شما قدرتمند و قدر می باشد. ممکن است شما ضعیف باشید و یا ممکن است حریف قدر ……. اما همیشه در بازی روی میز نقاطی وجود دارند که علی الرغم حمله ی ضعیف شما و با اینکه بازیکن مقابل قوی می باشد باز هم امکان گرفتن امتیاز وجود دارد. البته این نقاط بر روی میز تنیس زیاد می باشند اما می خواهیم به یکی از مهمترین و کلیدیترین نقطه که اصطلاحا به آن نقطه بی بازگشت می گویند گفتگو کنیم. شاید در ابتدا چنین فکر کنیم که چنین نقطه یا نقاطی وجود ندارد اما باید بگویم شاید بی بازشگت نباشند اما برگشت آن فرصتیست جهت حمله ای بسیار سهمگین. حال فرض کنید شما سرویسی با پیچ زیر و کوتاه را روانه میز حریف کرده و آماده حمله می شوید،بهترین نقطه میز جهت حمله محدوده بین دست راکت گرفته شده و بدن می باشد. که با حمله به این نقاط یا نقطه ۲ حالت پیش میاد ۱ – گرفتن امتیاز ۲- حریف دریافت صحیحی نخواهد انجام داد و در نتیجه تو برگشت ارتفاع گرفته و شما آماده می شوید تا با یک ضربه خیلی سریع و محکم امتیاز رو بدست بیاورد. بهتر است این تمرین را با دوستان تمرینی خود انجام داده تا به درستی آن پی ببرید پ ن: ناگفته پیداست که این یکی از نقاط اصطلاحا بی بازگشت در تنیس روی میز اما مهمترین می باشد.

 

حرکات غلط فورهند و روش های تمرین ضربه فورهند

حرکات غلط در فورهند

اگر در ضربه زدن از مچ استفاده شود، نقطهٔ فرود دقیق نیست و فن صحیح اجراء نمى‌شود’

اگر زاویهٔ زیر بغل کم باشد، حرکت دست محدود مى‌شود و نمى‌توانید محکم ضربه بزنید.

اگر زاویهٔ زیر بغل زیاد باشد، ساعد و بازو به‌طور کشیده قرار مى‌گیرد و نقش ساعد که باید در ضربه زدن زیاد باشد کم مى‌شود.

اگر زاویهٔ آرنج کم باشد، سر راکت بالا مى‌رود و نیروى ساعد حذف مى‌شود.

اگر بعد از ضربه، آرنج بالا بیاید، غالباً توپ توى تور مى‌رود.

اگر سر راکت زیاد به‌طرف پائین باشد (یعنى مچ افتاده باشد) ضربه‌ها دقیق نیست

اگر راکت خیلى محکم و سفت گرفته شود، عضلات مچ و ساعد خسته مى‌شود؛ در نتیجه؛ از نیروى ساعد نمى‌توان استفاده کرد و نقطهٔ فرود دقیق نیست. 

ادامه مطلب ...

مراحل سه گانه فورهند

  مرحلهٔ قبل از ضربه (حالت آماده)

در فاصلهٔ حدوداً ۶۰ سانتى‌مترى از میز (به فاصله‌ٔ یک دست از میز) طورى بایستید که پاى چپ حدوداً به اندازهٔ یک کف پا جلوتر از پاى راست و در سمت چپ خط وسط میز قرار گیرد. (زاویهٔ بدن نسبت به میز حدوداً ۴۵ درجه شود) و شانهٔ چپ نیز به‌طرف تور قرار گیرد (توجه: شرح فنون آموزش داده شده براى بازیکنان راست دست مى‌باشد و بازیکنان چپ دست باید عکس این مراحل را عمل نمایند). در این حالت راکت را در دست راست بدن طورى نگهدارید که ساعد شما به موازات سطح میز باشد، زاویهٔ آرنج در حدود ۱۳۵ درجه و در زیر بغل هم زاویه‌اى در حدود ۳۵ تا ۴۵درجه تشکیل شود، شکل‌هاى زیر، وزن بدن (سنگینی) روى پاى راست قرار گیرد و پنجهٔ آن هم کمى به سمت خارج گردش کند. زاویهٔ راکت در این مرحله تقریباً عمود، دستهٔ راکت به‌طرف ران پا و سر راکت کمى به‌طرف بالا قرار مى‌گیرد.

  آفورهند  ادامه مطلب ...

مکمل های ورزشی هیچ سودی ندارند

دارو


موضوع استفاده از مکمل های ورزشی، ذهن بسیاری از ورزشکاران را به خود مشغول می کند و گاهی آنها را بر سر دو راهی قرار می دهد،

موضوع استفاده از مکمل های ورزشی، ذهن بسیاری از ورزشکاران را به خود مشغول می کند و گاهی آنها را بر سر دو راهی قرار می دهد. پودرها، قرص ها و نوشیدنی های مختلفی هستند که ادعا می شود تاثیر بسزایی در تقویت بدن ورزشکاران دارند. گفته می شود برخی از این محصولات باعث چاقی، لاغری یا عملکرد بهتر هنگام ورزش می شوند. 

ادامه مطلب ...

کامل ترین وجامع ترین جزوه تنیس روی میز

اموزش تنیس روی میزحمدوسپاس بی حدبه درگاه خالق یکتا که به ما نعمت خواندن ونوشتن عطا فرمود تاتوانایی خدمت به بندگان را به دست اوریم. ودراین راه بیش از پیش درخدمت جوانان وعلاقمندان به ورزش باشیم. نسل جوان امروز خواهان نشاط شادابی وتحرک است.لذا شناخت جاذبه هاوانگیزه های ویژه انها ازمهمترین وظایف مسئولین فرهنگی جامعه می باشد.ازاین رو موفقیت متولیان تعلیم وتربیت منوط به برنامه ریزی زیربنایی متناسب بانیازها امکانات علائق دانش اموزان وتحولات ورزشی واجتماعی می باشد.توانمندی این قشرواثرگذاری انان برفرایندهای اجتماعی ازعوامل مهمی است که جامعه را به سوی تامین نیازهای این نسل سوق می دهد.تربیت بدنی و ورزش که ازشاخه های گسترده علوم انسانی است این توانایی راداردکه اسان ترین مسیر بهترزندگی کردن رابرای جوانان مهیا نماید. زیرا تمام هدف های اساسی تربیتی وپرورشی درورزش هاوبازی هاجاری وساری است. 

ادامه مطلب ...

ویژگیهای تنیس روی میز

گردآورنده : سرکار خانم فریبا قوام زاده الرضوی

گردآوری شده از نشریات و مجلات ( ITTF)

فدراسیون جهانی تنیس روی میز

251062olympic

1.اولین رشته سرعتی در بین رشته های راکتی دنیا است.
۲٫دومین رشته ورزشی سرعتی بعد از هاکی روی یخ می باشد .
۳٫رشته ورزشی است که از شروعش خانم و آقا به انجام آن پرداختند.
۴٫ورزشی است که ۲ نیمکره مغز همزمان در آن کار می کنند.
۵٫تکنیکی تززین رشته ورزشی است.
۶٫دومین رشته سخت ورزشی است به لحاظ وضعیت بدنی (بعد از پرش با نیزه)
۷٫ورزشی است که محدودیت سنی ندارد (پیشکسوتان در رده ۸۵ سال به بالا مسابقات جهانی دارند ).
۸٫پر عضوترین فدراسیون ورزشی جهان است (۲۰۵ کشور عضو دارد ).
۹٫پر جمعیت ترین رشته ورزشی است با بیست میلیون ورزشکار رسمی در چین و بیش از صد میلیون در دنیا -(عضو رسمی).
۱۰٫منظم ترین لیگ ورزشی را بین کلیه رشته ها دارد (در کلیه سطوح سنی لیگ منظم قاره ای دارد ).
۱۱٫سومین سایت پر بیننده ورزشی در بین ۳۶ سایت ورزشی را دارد .
۱۲٫رشته ای است که به اندازه یک وزنه بردار قدرت لازم دارد.
۱۳٫به اندازه یک دونده سرعت ، به سرعت نیاز دارد.
۱۴٫به اندازه یک ژیمناستیک ،انعطاف لازم دارد.
۱۵٫و شطرنجی است با ۱۶۰ کیلومتر در ساعت .
۱۶٫و عکس العمل های ذهن ۲ بازیکن پینگ پنگ را در هنگام مسابقه سنجیده اند و ۲ کامپیوتر در فاصله ۱۶ متری پاسخ های مشابه داده اند.
۱۷٫و بهترین ورزش برای تناسب اندام شناخته شده است.