آیا زدن سرویس کوتاه در پینگ پنگ همیشه توصیه می شود ؟

Image result for ‫عکس های پینگ پنگ‬‎

در بازی پینگ پنگ ، هدف بیشتر پیش دستی کردن در اجرای حمله است. اما در اینجا یک سوال پیش می آید .آیا زدن سرویس کوتاه می تواند همیشه مارا به این هدف برساند؟یابرعکس زدن چنین سرویسی می تواند برای زننده اش خطرناک نیز باشد؟دراین مبحث سعی می شود به این سوالات پاسخی منطقی داده شود. 

 

مرجع برای بررسی چنین مطلبی سطح یک پینگ پنگ جهان است.در این سطح از بازی ،بازیکنان به خوبی با نحوه برگشت سرویس های خود آشنا هستند و می دانند که هر سرویسی دارای چه احتمالات برگشتی است.برای مثال اگر آنان سرویس کوتاه پیچ زیر به ناحیه فورهند حریف می زنند تمامی شاخه های برگشتی را بررسی کرده اند و با توجه به اینکه از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار هستند تقریبا در برابر تمامی این برگشتها، آماده ی اجرای  تکنیک مناسبند.همچنین ادامه بازی در پشت تور با اجرای دراپ شات وسایر تکنیکهای پشت تور، به راحتی برای آنان میسر است.

سوال اساسی این است که اگر بازیکنی در ادامه بازی در پشت تور وبه اصطلاح بازی کوتاه ، ضعیف است آیا باید در چنین شرایطی هم ازسرویس های کوتاه استفاده کند؟ زیرا به خوبی می دانیم که سرویس کوتاه را می توان کوتاه ویا گاها نیمه بلند دریافت کرد که مورد دوم می تواند روند بازی را مشکلتر سازد زیرا احتمال خطا در تشخیص اینکه توپ کوتاه است یا بلند وجود دارد  واز طرفی رفتن به داخل میزو ادامه بازی با دریافت های کوتاه وخروج از میز وبرگشتن سریع به حالت آماده می تواند برای زننده سرویس نیزشرایطی بحرانی ایجاد کند.

ضمنا سرویس های کوتاه را هم می توان با دریافت کوتاه و هم با دریافتهای بلند پاسخ داد درحالی که سرویس های بلند را نمی توان به صورت کوتاه دریافت نمود.یعنی در چنین شرایطی اجرای سرویس بلند این مزیت را دارد که می دانیم به صورت بلند دریافت می شود ومی توان با زی را با استفاده از آنها و با کمی خروج از میز و آمادگی روانی دربرابر حمله ی احتمالی حریف ادامه داد.

همچنین اگر  تعداد خطاهای حریف در برابر سرویس های بلندشما،  دو تا سه است، استفاده از سرویس های بلند در عوض سرویس های کوتاه توصیه می شود.بنابراین با جمع بندی مطالب بالا به این نتیجه می رسیم که در چهار حالت زیراستفاده از سرویس های کوتاه توصیه نمی شود

1.     اگرادامه بازی با رفتن به داخل میز و بیرون آمدن از میز ومجداد تکرار احتمالی آن برای بازیکنی مشکل است ،اجرای سرویس کوتاه مناسب نیست.

2.     دریافت سرویس های بلند همواره بلند است اما سرویس های کوتاه را می توان هم کوتاه ، هم نیمه بلند و هم بلند دریافت کرد که در این حالت احتمال برگشتهای متنوعی وجود دارد.

3.     اگر حریف در برابر سرویسهای بلند ضعیف عمل می کند ویا تعدا خطاهای زیادی دارد استفاده از سرویس کوتاه توصیه نمی شود.

4.     همچنین در سطح مبتدی ومتوسط اگر بازیکنی در اجرای حمله بعد از سرویس مشکل دارد می تواند با اجرای سرویسهای نیمه بلند و بلند ،بازی را یک فاز جلوتر ببرد و به جایی برساند که نیازی به حمله زننده سرویس نباشد وهمچنین خودش نیزدر آن فازمشکلات کمتری دارد.

نویسنده:جمیل لطف الله نسبی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.