حرکات غلط فورهند و روش های تمرین ضربه فورهند

حرکات غلط در فورهند

اگر در ضربه زدن از مچ استفاده شود، نقطهٔ فرود دقیق نیست و فن صحیح اجراء نمى‌شود’

اگر زاویهٔ زیر بغل کم باشد، حرکت دست محدود مى‌شود و نمى‌توانید محکم ضربه بزنید.

اگر زاویهٔ زیر بغل زیاد باشد، ساعد و بازو به‌طور کشیده قرار مى‌گیرد و نقش ساعد که باید در ضربه زدن زیاد باشد کم مى‌شود.

اگر زاویهٔ آرنج کم باشد، سر راکت بالا مى‌رود و نیروى ساعد حذف مى‌شود.

اگر بعد از ضربه، آرنج بالا بیاید، غالباً توپ توى تور مى‌رود.

اگر سر راکت زیاد به‌طرف پائین باشد (یعنى مچ افتاده باشد) ضربه‌ها دقیق نیست

اگر راکت خیلى محکم و سفت گرفته شود، عضلات مچ و ساعد خسته مى‌شود؛ در نتیجه؛ از نیروى ساعد نمى‌توان استفاده کرد و نقطهٔ فرود دقیق نیست. 

 

روش‌هاى تمرینى ضربهٔ فورهند

 

در مراحل ابتدائى براى یادگیرى ضربهٔ فورهند، به‌علت اینکه حرکت صحیح دست و به‌دست آوردن توانائى کنترل توپ (رفت و برگشت منظم توپ) اهمیت ویژه‌اى دارد، مى‌توان بعد از بازى‌هاى مقدماتى که به‌منظور آشنائى با توپ و راکت عادى به راکت‌گیرى صحیح انجام دادید، مراحل زیر را در بازى روى میز با کمک مربى یا یار مقابل اجراء نمائید. (مدت تمرین هر مرحله ۱۰ تا ۱۵ دقیقه)

۱- هر دو نفر نزدیک به میز بایستد (بدون رعایت موارد مربوط به حالت آماده). تور را از گیرهٔ تور جدا کنید و روى میز بخوابانید که مانعى براى رفت و برگشت توپ‌ها نباشد. با راکت، توپ را فقط به سمت راست میز حریف بفرستید و حریف هم حرکت مشابهى را انجام دهد (شکل زیر)

 آموزش فورهند

۲-با همان وضعیت و شرایط تمرین (۱) این بار سعى کنید حرکت دست شما صحیح باشد و توپ را در قسمت تعیین شده (سمت راست میز نفر مقابل) بزنید و حتى‌المقدور توپ را رفت و برگشت زیاد بدهید.

۳-با همان وضعیت بدون تور، این بار سعى کنید با وضعیت صحیح حالت آماده (قرار گرفتن پاها و زوایاى بدن) و حرکت صحیح دست توپ را در قطر میز در رفت و برگشت قرار دهید.

 

۴-در این مرحله، تور را روى میز نصب کنید و تمرین (۳) را انجام دهید و سعى کنید توپ بدون اینکه خراب شود حداقل ۲۵ بار رفت و برگشت داشته باشد (شکل زیر)

 

 آموزش فورهند1

 

۵-این بار با رعایت درست ایستادن و حرکت صحیح، ضربهٔ فورهند توپ را به‌طور موازى در وسط میز به‌طور کنترلى (رفت و برگشت منظم) بزنید. در این تمرین محل ایستادن شما کمى به سمت چپ تغییر مى‌کند (شکل زیر)

 آموزش فورهند2

۶-این بار با رعایت موارد تمرین (۵)، توپ را در قطر بک‌هند (قطر چپ) در رفت و برگشت قرار دهید. در این تمرین محل ایستادن شما بیرون از لبهٔ کنارى میز مى‌باشد. (شکل زیر)

 آموزش فورهند3


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.